Google Adwords

Nem is olyan régen találkoztam egy vállalkozó ismerősömmel, aki a szépségszalonjának honlapját Google Adwords fizetett kampányokkal, PPC kampányokkal is népszerűsíti. Ez úgy derült ki, hogy ezzel foglalkozó szakemberként többnyire érdeklődöm, hogy miként népszerűsítik vállalkozásukat az online platformokon az ügyfeleim. Az illető elárulta, hogy bár nem vesz igénybe szakértő segítséget, ő maga hosszú évek kutatása, próbálkozása, hibák elkövetése után végül szakemberré képezte ki saját magát. A hölgy nem sajnált időt és energiát arra sem, hogy kurzusokon vegyen részt, hogy a Google Adwords hirdetések létrehozásával pozitív eredményeket tudjon elérni. Bár elismerte, hogy egyszerűbb dolga volt abból a szempontból, hogy férje is közel hasonló területen dolgozik, és bár nem segített neki közvetlenül a hirdetések létrehozásában, a kulcsszavak kiválasztásában, de azért fontosabb dolgokban ki tudta jelölni számára a megfelelő irányt. Több mint tíz év távlatában valóban olyan eredményt ért el a kiválasztott kulcsszavakra, hogy ma már első helyeken szerepel minden releváns kulcsszóra.

Ezt a tíz évet azonban meg tudta volna spórolni magának, ahogy azt a sok félrement kattintásért kifizetett pénzösszeget, és bosszúságot is, melyben ilyen módon bizony volt része, ha szakemberhez fordult volna már az elején. Azért is szoktam javasolni minden olyan ügyfelemnek, aki Google Adwords hirdetések készítésével szeretne megbízni, azt javasolni, hogy ne próbálkozzanak egyedül elkészíteni a hirdetéseket, mert számos olyan esetbe futottam már bele, hogy ezek a kísérletezések bizony vakvágányra vezetnek. Ennek a szakmának a kitanulásához, és ahhoz, hogy a Google algoritmusának változásaival kapcsolatban érzékenység alakuljon ki bennünk több éves szakmai tapasztalatra van szüksége. Ahogy ahhoz is, hogy megfelelő módon tudjuk kiválasztani a releváns kulcsszavakat az ügyfél számára. Ennek eredménye pedig konverzióban gazdag Google Adwords kampányok lesznek, melyeknek eredményessége szemmel látható lesz a Google Analyticsen.