Az ipari marketing eltérő szervezést igényel
Amikor a klasszikus értékesítési formákról beszélünk, akkor a termék, vagy szolgáltatás útját vesszük végig a termelőtől a végső felhasználóig. De mi a helyzet akkor, ha a felhasználó nem végfelhasználó, hanem maga is egy termék, vagy szolgáltatás alapanyagát, vagy alkatrészeit, netán az ehhez fűződő rész-szolgáltatást vásárolja meg. Az ipari marketing sok részletében eltér a hygományos kreskedelmi maerketing struktúráktól. Több olyan eszközt használ, amit a klasszikus értékesítés nem, illetva azok, amelyeket használ azok is másképp működnek.
De vajon mik a lényegi különbségek?
Vannak olyan termékek, alapanyagok, alkatrészek a kínálatban, melyek műszakilag komplikált, sokszorosan összetett dolgok.
Ezek nagy részét technológiai ismeretek, gyártási specifikácók nélkül roppant nehéz lenne értékesíteni, így az ipari tartalommarketing az esetek többségében edukációs célokat is szolgál a piac számára.
Ez a fajta marketing mindig összeköttetésben áll a brand marketinggel, ám annál lehet összetettebb is, hogy míg mondjuk az anyavállalatnak van egy imázsa, ahhoz képest a termékköröknek, vagy más iparágak ellátására szakosodott gyártmányoknak egyéni hangja és célcsoportja van.
Gyakori, hogy egy adott gyártmány több célcsoportra eltérő márkaarculattal jelenik meg, így az ipari marketing gyakran sokrétűbb és színesebb, mint a legtöbbször előforduló klasszikus fogyasztói piacon működő kereskedelmi tevékenység. A csatornái is eltérőek, hiszen itt nem a lakosságot, nem a magánembereket kell megtalálni. Sokan esnek abba a hibába, hogy például egy alkatrészüzemet a Facebookon akarnának hirdetni.
Ennek megértése és a megfelelő tartalmak, kommunikációs anyagok gyártása sokkal nagyobb és mélyebb tudást igényel. Pusztán az, hogy megértsük, hol helyezkedik el az adott termék az ellátási láncban, milyen tulajdonságai révén teszi ezt – már az is jelentős időt és ráfordítást igényel.
A célcsoport legtöbb esetben a másik cégek, vállalkozások beszerzési osztálya, vagy beszerzésért felelős munkatársa. Akkor lesz hatékony, ha a beszerzési feltételek ismeretében tudunk ipari marketing anyagokat, kommunikációs kampányokat készíteni és ehhez a megfelelő – gyakran nagyon szűrt közönséget elérni.
A Teahouse Consulting csapata felismerte, hogy a hazai ipari gyártó és szolgáltató kisvállalatok jelentős része nem kap speciális területére vonatkozó támogatást. Sokan a kapcsolatokon túl nem is látnak jó és új megoldásokat, pedig az online elérés a kényszerű létszükségletből előrevivő motor lehet.